Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Itsekäs kaveri

pettynyt-

Onko muilla ollut vastaavaa? "Ystävä" kiukuttelee kun asiat ei mene niin kuin se haluaa, on kateellinen kun muilla menee hyvin ja muut on parisuhteissa, arvostelee kavereiden parisuhteita ja kertoo ettei ole onnellinen heidän puolesta kun ei se niiden parisuhde ole sen mielestä niin hyvä (itse ollut sinkkuna monta vuotta, sen jälkeen kun edellinen kumppani joka oli kuulemma narsisti, jätti sen raskaana ollessaan). Suuttuu ihmeellisistä asioita, kaikki mitä muut tekee jotenkin liittyy aina siihen, jos ei jaksa/ehdi lähteä johonkin mihin se pyytää niin syyn täytyy olla tietenkin siinä että toista ei kiinnosta sen seura (vaikka muuta tekemistä ehdotetaan), riitelee muidenkin kavereiden ja sukulaistensa kanssa, kukaan ei sitä ymmärrä ja kaikki jättää jne. Saa raivokohtauksia kun sanoo olevansa jostain eri mieltä, jälkeenpäin esittää kuin mitään ei olisi tapahtunut ja kun yrittää asian ottaa puheeksi niin raivostuu taas ja ihmettelee miten toinen osapuoli on niin negatiivinen ja riidanhakuinen.

Ei kerro vaikeuksista ja jälkeen päin syyttää ettei toinen osannut "lukea häntä" ja ymmärtää että tarvitsee tukea, kun tukea yritetään tarjota, ei vastaa puheluihin eikä soita takaisin, sanoo olevansa masentunut, kun yritän järjestää tapaamista, ainoa paikka mikä kelpaa on baari (itseä ei jaksa enää kiinnostaa). Sinkkuaikoina oltiin niin hyvä pataa, käytiin toki baareissakin joskus mutta tehtiin muutakin, jossain vaiheessa baarit ei vaan enää kiinnostanut mua. Pidin häntä parhaana ystävänäni, olin näköjään vaan miehen korvike ja ainoa sinkkukaveri.

Kun itse rupesin seurustelemaan kaveri vetäytyy ja "masentuu", baareissa kuitenkin jaksaa juosta sitten muiden "kavereiden" kanssa. Syyllistää kun en itse jaksa lähteä, tietenkin baariin on päästävä et saa jotain sutinaa. Sanoo että ei ole enää ketään kun mä ja yksi toinen ystäväi jäljellä. Haukkuu kaikkia ystäviä ja kaikki on syyllisiä sen murheisiin, lopulta kun itsellä palaa hermo ja sanon kerrankin suoraan mitä hänestä ajattelen ei olla enää ystäviä, kun ei ystävän kuulu moittia ja ystävyytemme on muuttunut (niin kun tapasin mieheni?), olen kuitenkin ollut se joka on pitänyt koko ajan yhteyttä, tyypistä ei kuulunut enää mitään, tunsin jopa syyllisyyttä tavattuani mieheni :/

Välit siinä meni poikki muutamaksi kuukaudeksi, myöhemmin kun yritin välejä lämmittää, lähetin viestin että on ikävä, ei vastannut siihen mitään vaan alkoi selittää sen mieskuvioista. Kerran tavattiin, olosuhteista johtuen en voinut ottaa puheeksi mitä meidän välillä tapahtui, halusin tietenkin selvittää asiat ja toivoin että oltaisi voitu jatkaa puhtaalta pöydältä. Tyyppi oli kuitenkin taas hyvällä päällä ja mukava, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, kertoi että on parisuhteessa jne, olin iloinen sen puolesta. Myöhemmin kun viestiteltiin vastaili viiveellä ja jätti lopulta kokonaan vastaamatta. Ajattelin antaa olla jos mun seura ei enää kiinnosta. Meni muutama kk ja törmäsin häneen sattumalta, oli taas niin mukava ja kyseli kuulumisia ja vielä heitti perään että "ollaan yhteydessä". Oon aika ihmeissäni.

Kaikesta päätellen oon sen mielestä huono ystävä kun en tukenut vaikeuksien keskellä (kaikki paska siis kaadettiin mun niskaan ja olisi pitänyt vaan kestää ja ymmärtää ja tukea), nyt sit facebookissa jaetaan sydänhymiöitä muille, yhtäkkiä onkin niin paljon "ystäviä", jotka ei millään tavalla ollut kuvioissa mukana silloin kriisin keskellä, siellä ne mielistelee sitä ja kehuu. Eihän nekään tietenkään olisi tuollaista käytöstä sietänyt, mutta ei ollut niin läheisiä että kaveri olisi sen toisen puolensa niille näyttänyt. Oon ollut vaan likasankona ja nyt seurani ei enää kelpaa kun on parisuhde ja näitä muita pinnallisia "ystäviä" joille voi olla mukavaa seuraa nyt kun menee hyvin ja menneet voi unohtaa.

Koskaan ei pyytänyt anteeksi sen käytöstä, itse pyysin monesti jotta saatiin välit sovittua, ei pyytänyt edes sitä että löi mua riidan päätteeksi kun en jaksanut jäädä yöelämään pidemmäksi aikaa kun seur. pvnä oli muuta menoa ja se halusi sutinaa. "Anteeksi että susta tuntui että löin sua" ei ole anteeksipyyntö, semmoisen esitti kun vaadin anteeksipyyntöä. Kuulemma käsitteli asiat itse ja niin munkin pitäisi tehdä tai muuten pitää mennä terapiaan (ehdotin sille ensin terapiaa kun niin sekaisin oli). Narsismilta aika selkeästi vaikuttaa nyt kun tutustuin aiheeseen, ihmettelin ennen että mikä sitä vaivaa, ennen ei kuulemma ollut tuommonen. Päätin unohtaa nyt kyseisen tyypin, mut aika paska maku jäi :/ Ymmärsin ettei tuo koskaan ollutkaan ystäväni, vaikka sellaisena häntä muutaman vuoden pidinkin.

5

1930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma_tahto

      On samoja kokemuksia. Kaveri vertaili jatkuvasti itseään muihin. Niihin, joilla oli kaikkea sitä, mitä häneltä itseltään puuttui. Kiero ja taitava manipuloimaan toisia. Ei kestänyt pettymyksiä. Sanoin hyvästi sille tyypille. Tästä on aikaa kohta 2 vuotta. En ole laittanut hänelle sen koommin minkäänlaista viestiä, soitellut tai yrittänytkään edes olla enää tekemisissä. Sen narsistinen luonne teki hänestä ilkeän, eikä varmasti ole siitä muuttunut parin vuoden jälkeen.

    • järjelläajatteleva

      En kestäisi hetkeäkään tuollaista ihmistä ja siksi en halua edes tutustua tuntemattomiin ihmisiin, kun ei koskaan tiedä minkälainen persoona sieltä löytyy. Näin päätin jo jo kauan sitten, kun keskustelin mahdollisesta avioerosta ja sen jälkeisestä elämästä lukioaikaisen ystävättäreni kanssa. Molemmat olimme sitä mieltä että mieluummin yksin. Muutama vuosi sen jälkeen minä erosin omasta avioliitosta, mutta hän ei tietääkseni ole eronnut, mutta emme ole olleet tekemisissä moneen vuoteen. Vanhimmat lapsemme ovat melkein samanikäisiä.

    • Terveitsekkyys

      Oli. Tämän ystävyyden jälkeen olen ollut aika tarkka siitä millaisia henkilöitä päästän lähelleni. Tajusin vasta jälkeenpäin kuinka väärin hän minua kohteli, vaikka koko ystävyyden ajan hän sai tuntemaan, että itse olisin ollut jotenkin huono ystävä, vaikka käytännössä koko ystävyytemme palveli hänen tarpeitaan. Tuollaista samanlaista käytöstä kuin itsekin koit, mistä tahansa saatettiin alkaa mököttömään mutta sitten jonkin ajan kuluttua otettiinkin taas täysin normaalisti yhteyttä niin kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunutkaan. Todella raskasta ja mielestäni pidemmän päälle itselle tuhoisaa olla tollasessa ystävyyssuhteessa. Voi olla, että ystäväsi kaltaisille ei kannata suoraan sanoa mistään välien katkaisusta. Jos hän on muutenkin vähän jokaisen kanssa riidoissa niin ehkä parempi vain hiljalleen etääntyä kyseisestä henkilöstä.

      • pettynyt-

        Hei, joo tutulta kuullostaa. Olisi pitänyt tosiaan vaan ottaa etäisyyttä , koska otin ne riidat tosi rankasti silloin. Ymmärsin että oli masentunut kun tutustuin taas aiheeseen, olin itsekin joskus ollut mutten käyttäytynyt tolla tavalla, en vaan jaksanut pitää yhteyttä ihmisiin, en syyllistänyt ketään. Harmi vaan että itselläni on vaan 2 läheistä ystävää, josta toinen asuu eri paikkakunnalla ja toistakaan ei pääse näkemään kuin muutaman kerran vuodessa, vaikka muuten pidämmekin yhteyttä usein, En kaipaa mitään pinnallista tuttavuutta, oltiin tosi läheisiä ja jaettiin kaikki asiat, jälkeen päin harmittaa kun en tajunnut sitä että varmaan kertoi myös mun asiat eteenpäin niin kuin muiden asioita juoruili mulle. Sai tosiaan mut tuntemaan huonoksi ystäväksi, vaikka aina mä yritin sovitella asioita jos neiti taas loukkaantui aiheetta jne. Nyt sitten otti pari viikkoa yhteyttä ja kyseli lasilliselle seuraavana tai sitä seuraavana päivänä, no ei mulle sopinut näin lyhyellä varoitusajalla, siirrettiin seuraavalle viikolle, ei kuulunut mitään, otin taas yhteyttä, on niin kiireinen ettei ehdi, siirrettiin taas, nyt sitten odottelen kuuluuko enää mitään. En vaan jaksaisi taas palata niihin asioihin mitkä tapahtui, mutten voi myöskään jatkaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, koska on edelleen paha mieli siitä. Ehkä ei vaan enää kannata olla yhteydessä.Odotan milloin sen uusi mies näkee sen oikean luonteen ja tulee ongelmia, en usko että on muuttunut, silloin tulee hätä kun tarvii taas niitä joille itkeä kun on niin rankkaa.


    • Lotko

      Joo mulla on kanssa vastaava kaveri. Välillä on kaikki hyvin ja tullaan toimeen. Sitten taas tulee joku juttu ja hermostuu ja purkaa paineensa minuun. En tiedä onko kateellinen vai mikä on mutta ei tunnu mukavalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe